اهدای کتاب به کتابخانه های مناطق محروم به ارزشی بیش از ۵ میلیون تومان

انجمن داستان سیمرغ نیشابور، بیش از ۵ میلیون تومان کتاب به سه کتابخانه روستاهای محروم اهدا کرد.
این انجمن با راه اندازی پویشی در هفتۀ آخر ماه مبارک رمضان و همزمان با روز جهانی کتاب (۲۳ آوریل ، ۳ اردیبهشت) اقدام به جمع آوری و ارسال کتاب به مناطق محروم روستایی اهل سنت کرد.
«انجمن داستان سیمرغ نیشابور» با مشارکت مردمی ۳۵۰ جلد کتاب در گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال به ارزش ۵/۵ میلیون تومان به کتابخانۀ روستای «اورنگ» و کتابخانۀ روستای «مُتسنگ» شهرستان نیکشهر از استان سیستان و بلوچستان و کتابخانۀ روستای «بیساران» مریوان از استان کردستان اهدا کرد.
مصطفی بیان، مدیر «انجمن داستان سیمرغ نیشابور» در گفتگو با خیام نامه توضیح داد: «انجمن مستقل و خصوصی داستان سیمرغ نیشابور با هدف ارتقاء ادبیات داستانی و داستان نویسی شروع به کار کرده است. اعضای انجمن معتقدند مهم ترین و اولین راه پیشرفتِ در نوشتن، مطالعۀ کتاب است. اما ما می دانیم که کشورمان در شرایط بحران اقتصادی به همراهی و همدلی جمعی نیاز دارد و نباید اجازه بدهیم که بحران اقتصادی باعث حذف «کتاب» و «آگاهی» از سبد خانواده های ایرانی شود. به همین منظور برای وسعت بخشیدن به دنیای کودکان و نوجوانانِ ایران زمین و آشنایی آنها با فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف و همچنین با هدف فراهم آوردن امکانی برای ابراز وجود و کشف استعداد آینده سازان ایرانِ بزرگ، تجهیز کتابخانه‌های محروم روستایی را به فهرست فعالیت‌های انجمن افزودیم.»
بیان ادامه داد: اولین پویش اهدای کتاب در سال ۱۳۹۸ به کتابخانه «نظیری» شهرستان نیشابور (بلوار طالقانی، جنب بوستان مهر) صورت گرفت؛ در دومین پویش اهدای کتاب، هدفمان را بر سه کتابخانۀ روستاهای محروم اهل سنت متمرکز کردیم تا با این حرکت فرهنگی بگوییم رشد و ارتقاء فرهنگ و ادب این سرزمین خارج از باورهای سیاسی و مذهبی است. ایران متعلق به همۀ ایرانیان با هر اعتقاد، باور، اندیشه و تفکر سیاسی و مذهبی است و این پویش مردمی هم با شعار «ایران خود را کنیم آباد» با حمایت مالی و معنوی تعدادی از نویسندگان و حمایت بخش مردمی صورت گرفت.
مصطفی بیان اشاره کرد: انجمن داستان سیمرغ نیشابور» یکی از انجمن های فعال در شرق کشور است و امروز به یاری خداوند و حمایت مردمی، برای ارتقاء ادبیات داستانی و ترویج فرهنگ مطالعه، به بخش ملی و حتی فراملی (کشورهای فارسی زبان) توجه ویژه دارد.
در دومین پویش اهدای کتاب به کتابخانه های روستاهای محروم کشور، نویسندگان و شاعران مطرحی مانند فرهاد کشوری (برگزیدۀ دو دوره جایزه ادبی مهرگان در سال ۱۳۸۵ و ۱۳۹۳ و دو دوره جایزه ادبی هوشنگ گلشیری در سال ۸۳ و ۸۵)، مرتضی فخری (رمان نویس، نامزد جایزه ادبی مهرگان در سال ۱۳۹۹)، دکتر حسین لطف آبادی (روانشناس تربیتی دانشگاه های فردوسی و شهید بهشتی)، محمد اسعدی (از تهران)، سولماز اسعدی (از سوئد)، فریده ترقی (از کیش)، علی ملایجردی (مترجم)، بهنام کیانی و فاطمه سوقندی (شاعر)، شهلا ناظران، معصومه دهنوی، نصرت نیک اختر و همچنین کتابفروشی نشر دانش و کتابفروشی کلبه کتاب کلیدر مشارکت داشتند.
علاقه مندان برای آگاهی از فعالیت های «انجمن داستان سیمرغ نیشابور» و نیز ارسال حمایت های مادی و معنوی برای ارتقاء فرهنگ، هنر و ادبیات می توانند با صفحۀ اینستاگرام و کانال تلگرام @Simurgh_Dastan و یا وبلاگ WWW.Simurgh-Dastan.blogfa.com ارتباط برقرار کنند.

منبع: خیام نامه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ / شماره ۵۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *