آغاز رقابت ۶۰۰ داستان نویس در ششمین جایزه داستان سیمرغ

رقابت ۶٠٠ داستان‌نویس فارسی‌زبان از ۲۶ استان کشور و ۸ کشور جهان در بزرگترین رویداد ادبی شرق کشور.

🖇 با پایان یافتن مهلت ارسال اثر به «ششمین جایزه داستان سیمرغ»، داوری آثار رسیده به دبیرخانه این جایزه ادبی آغاز شده است.

🖇 ساعت ۲۴ جمعه ۲۲ مهر ماه ۱۴٠۱ مهلت ارسال آثار به‌ «ششمین جایزه داستان سیمرغ» به پایان رسید. مرحله اول داوری داستان‌های ارسالی به این جایزه ادبی آغاز شده و پیش‌‌بینی شده است که در نیمهٔ دوم آذر ماه، اسامی راه یافتگان به مرحله نیمه‌پایانی این جایزه ادبی اعلام شود.

🖇 جایزه مستقل و خصوصی «داستان سیمرغ» از سال ۹۴ به ابتکار «انجمن داستان سیمرغ نیشابور» و با مشارکت بخش خصوصی پایه‌گذاری شد و هدف از برگزاری این جایزه ادبی، کشف، معرفی و تولید آثار خلاق و برتر داستانی است.

🖇 «ششمین جایزه داستان سیمرغ» در دو بخش ملی (ویژه نویسندگان فارسی‌زبان) و منطقه‌ای (ویژه نویسندگان نیشابوری) و با حضور شش داور مطرح کشوری برگزار می‌شود.

🖇 در این دوره ۶٠٠ نویسنده از داخل و خارج از کشور داستان ارسال کردند. که بیشترین داستان‌ها به ترتیب از استان‌های تهران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، خوزستان و گیلان ارسال شده است. همچنین از کشورهای امریکا، انگلیس، افغانستان، تاجیکستان، مالزی، اتریش، سوئد و ترکیه داستان‌هایی به دبیرخانه این جایزه ادبی رسیده است.

🖇 داستان‌های رسیده در دو مرحله داوری می‌شوند و اسامی داستان‌های رسیده به مرحله دوم، پیش از داوری نهایی در وبلاگ، اینستاگرام و کانال تلگرامی «انجمن داستان سیمرغ نیشابور» با آدرس Simurgh_Dastan@ منتشر خواهد شد.

🖇 در این دوره، سه داور در بخش هیئت انتخاب و سه داور در بخش هیئت داوری حضور دارند. در بخش هیئت انتخاب، سه نویسنده و صاحب نظر در زمینه ادبیات داستانی و نقد ادبی از نیشابور و استان خراسان رضوی حضور دارند و در بخش هیئت داوری از سه نویسنده مطرح کشوری دعوت شده است.

🖇 برای رعایت عدالت در داوری‌های اولیه و نهایی و نیز رفع هر گونه شائبه‌ای، آثار به صورت کدبندی شده در اختیار داوران قرار گرفته است و تا هنگام داوری نهایی، هیچ‌کس از هویت نویسندگان آثار برتر، اطلاعی نخواهد داشت.

🔷 بر اساس فراخوان، جایزه اهدایی در بخش «فراملی»، به نفر برگزیده ۱٠ میلیون تومان و تندیس سیمرغ تعلق خواهد گرفت. همچنین برای بخش «منطقه‌ای»، به نفر برگزیده ۵ میلیون تومان و تندیس سیمرغ اهدا می شود. همچنین برای هر دو بخش #فراملی و #منطقه‌ای جداگانه، سه نفر شایسته تقدیر معرفی خواهند شد که یک میلیون تومان به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

🖇 علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبلاگ انجمن داستان سیمرغ نیشابور www.simurgh-dastan.blogfa.com  مراجعه کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *